Tuesday 5 February 2013

Saya & Shaklee

Saya & Shaklee.....
Saya Pengguna Shaklee n I'm your Shaklee Indepedent Distributor
setakat ni saya dah try 3 produk shaklee plus suami 3 so total 6:
1. ESP (my first produk - hajat nak kuruskan badan:))
2. Gla (owh..period saya memg x teratur...stress disebabkan period x dtg...pregnant ke period, pregnant ke period, pregnant ke period?? lepas 3 minggu...period wuwuwuwu...)
3. B- Complex
4. Zink
5. Vita- E
6. Omega Guard

sy senaraikan pengalaman saya sepanjang menggunakan produk ni ye...
1. ESP
Sebelum minum berat saya 55 kg...selepas 3 minggu 3kg turun.haha..kira ok dapat turun 1 kg seminggu:)).apa yg saya buat? owh saya ambili 1 setengah sudu ESP dibancuh dengan air bersama breakfast kalau nak cepat saya ambil ESP n buah.sepanjang hari saya banyakkan minum air. wajib minum 2-3 liter sehari. kalau tak sebelum ni.nak minum 5 gelas air pun payah. hehe n perut saya boleh bertahan sehingga pukul 3 petang. Balik kerja saya makan nasi n malam saya tak makan & ambil secawan ESP lagi. kesimpulannya saya jumpa nasi sekali sehari..hhahah...amazing!!hopefully, sempena my bff wedding dapatla saya melaram dengan baju nikah saya dulu..huhu.

2. B- Complex
Saya ambil b-complex dengan niat untuk membantu saya mendapatkan zuriat. disamping tu juga saya ambil GLA. B-complex...turut mengandungi folic acid.ramai tau kan folic acid perlu bg yg merancang kehamilan. Hari2 awal saya consume B-complex...terkejut sangat bila urine saya berwarna kuning & kehijauan...pelik!!
n then saya discover..saya kurang ambil air pada hari tersebut...fuhh.that's y, sekarang saya rasa lebih berdisiplin untuk mengambil air masak dalam kuantiti yg mencukupi. Hasilnya? kulit jadi lebih lembut n x la kering macam dulu...sampai kena tegur cos kulit tangan nampak berkilat/terlalu kering.

3.GLA Complex 
Saya dah 3 years married. But still belum ada rezeki untuk dapat zuriat. Rezeki Allah yang bagi tapi kita usaha kan? Lately period saya memg x teratur. Lagi saya memikirkan untuk dapat anak, semakin x teratur period saya. Rasa cm period tu nak main-mainkan saya plak..huhu.Beri harapan palsu gitu..haha..so sy consume Gla sebab ia memg sesuai untuk period yg x teratur @ PCOS. Harap2 impian saya untuk ada baby sendiri tercapai:)

itu saja yg saya kongsikan...tny my hubby dia x dapat bg jawapan apa yg dia rasa lepas consume shaklee ni..biasalah lelaki kan perubahan kat dia kdg2 isteri yg dapat tau dulu..heheh:))

Selamat Menggunakan SHAKLEE:)) ... 

No comments:

Post a Comment