Saturday 17 August 2013

PEPPERMINT-GINGER PLUS UNTUK MASALAH ANGIN BERLEBIHAN DALAM BADAN

Masalah angin berlebihan kerap kita dengar. Perut terasa sebu, asyik terkentut dan sendawa itu adalah keadaan biasa yang di alami bila terlalu banyak angin dalam badan. Menurut pembacaan saya puratanya kita akan terkentut sekurang-kurangnya 10 kali dalam sehari. Walaupun kentut bukanlah perkara yang serius tetapi pasti memalukan sekiranya berlaku di khalayak ramai bukan? lagi2 time org sibuk buat open house macam sekarang ni .

TANDA-TANDA SAKIT AKIBAT ANGIN
  1. keluar anginsecara sengaja atau tidak sengaja, sama ada sendawa atau terkentut
  2. rasa mencucuk atau kejang pada otot
  3. Rasa regangan pada perut
  4. pembengkakan/rasa senak dalam perut
biasanya sakit akibat angin ini akan hilang bila angin tersebut berjaya dilepaskan

PENYEBAB ANGIN DALAM BADAN
  • Makanan serat tinggi
 Walaupun serat mempunyai banyak kebaikan terutama dlm memastikan saluran pencernaan bekerja    dengan baik, mengawal tahap gula dalam darah dan kolesterol, serat juga membawa kepada                        pembentukan angin. 

ATASI: Kurangkan makanan tinggi serat secara sementara. Sekiranya anda mengambil supplemen               serat, cuba untuk kurangkan pengambilan dan bina semula pengambilan secara sedikit demi sedikit. Pastikan anda mengambil supplemen serat dengan sekurang-kurangnya 8 auns air dan minum air secukupnya
  • Menelan udara
Kita menelan udara setiap kali makan atau minum. juga apabila kita gugup, makan terlalu laju,                       mengunyah gula-gula getah, menghisap gula2 atau minum dengan penyedut minuman.
  • Antibiotik
antibiotik mengganggu flora bakteria normal dalam usus.
  • Penjulap
  • Sembelit
  • Rasa tidak bertoleransi pada makanan
Sekiranya angin atau kembung berlaku selepas memakan produk tenusu, sebenarnya disebabkan                   tubuh anda tidak berupaya pecahkan gula dalam makanan tenusu.

ATASI: Kurangkan penggunaan produk tenusu. Cubalah gunakan makana tenusu rendah lemak            seperti susu rendah lemak atau yogurt dari susu.
  • Bahan tambah buatan
Kadang-kadang sistem tubuh kita tidak boleh bertoleransi dengan bahan pemanis buatan seperti yang terdapat dalam gula-gula dan gula2 getah. Kebanyakkan orang yang sihat mengalami cirit birit dan angin apabila mengambil makanan sebegini.

CARA MUDAH UNTUK MENGATASI ANGI BERLEBIHAN DALAM BADAN IALAH DENGAN MENGAMBIL PEPPERMINT- GINGER PLUS SHAKLEE. 

cubalah sekarang dan anda akan berpuas hati dengan hasilnya:
hubungi saya untuk maklumat lanjut:
Sazrina 
Shaklee ID893512
0192866981
FB fan page: Safiyyah's Store

No comments:

Post a Comment