Saturday 4 January 2014

PERIOD WARNA HITAM, BERKETUL-KETUL, SENGGUGUT BAGAIMANA MENGATASINYA

Period hitam?
Senggugut?
Darah haid berketul-ketul?
Period tak stabil?

Masalah di atas kerap di alami oleh wanita yang sudah berkahwin atau belum berumahtangga.

Pengalaman 1:

Saya sendiri jarang mengalami senggugut. Tetapi period kerap tidak stabil. Kadang-kadang lewat sehingga 3 minggu. Hal ini sudah pasti mengganggu plan saya untuk mendapatkan zuriat. Saya consume GLA Complex. Alhamdulillah... period cycle saya disusun semula. Walaupun pada awalnya huru hara (healing crisis) tetapi 4 bulan kebelakangan ini on time n termiss cuma sehari dua. Yang best... simptom senggugut sudah tidak terasa, tiada lagi darah period berketul-ketul...  

Pengalaman 2: 
Ini adalah salah seorang my bestfriend. Terbayang betapa seksanya melihat beliau menahan sakit senggugut semasa di zaman U. setiap kali senggugut memang perlu ambil ponstan. sekarang saya suggest dia ambil GLA Complex. Alhamdulillah... senggugut beliau sudah berkurang & tak perlu ambil ponstan lagi.

Bagi yang mengalami masalah berkaitan period/haid saya cadangkan anda ambil ALFAFA COMPLEX & GLA COMPLEX. Kedua-duanya memang berbaloi untuk anda beli.

Bagi si gadis, pelihara dalaman anda mulai sekarang (sebelum berumahtangga) & bagi yang sudah berkahwin pula pikat suami anda dengan kesihatan dalaman yang anda miliki :)




No comments:

Post a Comment