Saturday, 30 March 2013

KELEBIHAN VIVIX SHAKLEE

Pasti ramai pernah dengar mengenai Vivix Shaklee. Entry kali ni saya nak kongsikan mengenai Vivix ye. Mula2 kena kenalpasti kenapa kita perlukan Vivix ni.

4 Mekanisma Penuaan pada Tahap Selular

1. Kerosakan DNA
Ramuan vivix melindungi dan memperbaiki selular DNA.

2. Pengawalan Genetik

 Pengawalan genetik menyumbang kepada kemerosotan umur pada tahap selular. Ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menyokong melambatkan penuaan tahap selular.

3. Pengeluaran tenaga yang menurun oleh sel-sel
Mitochondria (penjana tenaga) di dalam menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekpaan mitochondria menurun, fungsi sel turut menurun. Ramuan Vivix menggalakkan pembentukan mitichondria untuk meningkatkan tahap tenaga sel.

4. Penimbunan Protein AGE

Penimbunan protein berlebihan AGE ( advanced glycation end products) boleh menyebabkan kerosakan tahap selular yang akan mengganngu keutuhan sel dan panjang umur.
Ramuan vivix adalah 10x ganda lebih kuat dari resveretrol ( kandungan unik dalam buah anggur 
"muscadine") untuk melambatkan pembentukan protein AGE.

Friday, 29 March 2013

KURANGKAN RABUN DENGAN CAROTOMAX SHAKLEE


CAROTOMAX
Campuran unikalpha-carotene, astaxanthin, beta carotene, lutein, lycopene dan zeaxanthin yang menghasilkan carotenoid yang lengkap.

Apa itu carotenoids?
Pigmen yang membentuk warna sayur-sayuran seperti oren kepada carrot, tomato dan sebagainya.
Sumber yang mengandungi carotenoid adalah lobak, bayam, kentang dan lain- lain sayuran. Cara terbaik mengekalkan kandungan carotenoid tersebut ialah mengambil sayuran ini tanpa dimasak.











Antara kelebihan Carotomax
  • Untuk kesihatan retina mata-mengurangkan rabun
  • untuk kesihatan tulang
  • untuk kesihatan tisu kulit
  • membantu pembentukan sel darah putih dan sel darah merah
  • membantu pembentuka membran mukus
  • membantu mengekalkan sistem imun badan yang sihat.

TESTIMONI CAROTOMAX

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya:
Sazrina
Wassap/sms:1092866981
FB: Sazrina Elias
ID893512


















                                 
Terdiri daripada Enam Karotenoid Terbaik

CAROTOMAX merupakan campuran luarbiasa yang menggabungkan alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin yang memberikan faedah karotenoid yang lengkap.  Bahkan, anda tidak akan dapat ketulenan dan keberkesanan karotenoid daripada makanan itu sahaja.

CAROTOMAX menawarkan karotenoid semulajadi yang berasal daripada buah-buahan pokok kelapa sawit dan alga dunaliellasalina untuk:

•    Memelihara kesihatan yang baik. *
•    Membantu mengekalkan tumbesaran, penglihatan dan
      pertumbuhan tisu. *
•    Membantu dalam memelihara kesihatan kulit dan selaput lendir. *

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

testimoni....SET PENYUSUAN BAYI (3 M)

Ini testimoni anak buah saya sendiri. actually mmg ibunya berpantang dengan set pantang dan penyusuan SHAKLEE. Baby ni lahir awal beberapa minggu. Masa lahir memang kecil je. yg sebelah tu gambar sekarang...ha makin bambam pulak. Macam tak sangka boleh jadi mcm sekarang :)..

Alhamdulillah ini rezeki Aina. Kakak saya dapat membekalkan susu yang cukup untuk bayinya.
BAgi ubu-ibu yang masih bermasalah untuk mendapatkan bekalan susu yang cukup untuk si bayi apa kata cuba dapatkan set Penyusuan SHAKLEE
TESTIMONI 2



Wednesday, 27 March 2013

KENALI TANDA ANDA SEDANG STRESS

Anda stress? Jom kenali sama ada anda stress atau tidak berdasarkan perubahan-perubahan pada diri anda seperti yang berikut:



SO STRESSSSS!@!!!!

Kerap gigit bibir.
Mulut dan tekak mudah kering.
Kerap jilat bibir.
Sering ketap gigi dan geraham. Jika ketapan ini berlaku ketika tidur, geraham akan rasa sakit atau sengal.
Menarik nafas lebih yg perlu, hingga membawa pada banyak sendawa atau perut kembung.
Menarik nafas secara pendek dan singkat disebabkan perasaan gusar.
Mudah selsema, demam, sakit kepala, gastrik dan panas dalam dada. Tekanan darah meningkat.
Lemak cepat berkumpul di bahagian perut.
Nadi laju.
Susah lelap untuk tidur. Mudah letih.
Suka mengetuk-ngetuk meja dgn kuku.
Percakapan laju.
Menggigit kuku. Kerap mengkebil mata.
Mata atau kening mata sering bergerak. Ketawa tidak menentu.
Suka menghentak lantai dgn kaki. Buang air besar tidak menentu.
Kerap buang air kecil. Pusingan haid yg tidak menentu.

2. KESAN ATAS GAYA MAKANAN
Kuat makan.
Selera untuk gula-gula meningkat.
Mudah hendak mendekati arak. Mirip untuk mengambil ubat-ubat yang bersifat dadah.

3. KESAN ATAS HUBUNGAN SESAMA MANUSIA

Mudah membenci.
Sukar hendak mempercayai orang lain. Hilang minat dalam hubungan kelamin.
Sukar meniĆ¢??Mati keakraban. Lebih mudah berkonflik dengan ahli keluarga.
Lebih mudah membuli mereka yang lebih muda atau lebih rendah jawatan berbanding kita. Tidak selesa dalam majlis-majlis sosial.

4. KESAN ATAS PERKARA-PERKARA YANG MUDAH DIBENCI
Bunyi pintu ditutup dengan kuat.
Bunyi telefon berdering. Bunyi wang syiling.
Bunyi kunci.
Suara orang lain mengeluh.
Bunyi kertas bergesel.
5. KESAN ATAS EMOSI DAN SIKAP

Bersikap negatif dan pesimis.
Mudah sedih dan gusar. Terbawa-bawa dengan mimpi yang tidak baik.
Hilang arah hidup. Merasa seolah-olah hidup tidak ada makna.
Merasa bakhil. Tidak kasihan terhadap orang lain.
Mudah tersinggung. Mudah bimbang.
Sukar memberi tumpuan. Mudah merasa malu.
Mudah merasa salah. Mudah merasa tercabar.
Kurang sabar. Hilang maruah dan martabat diri.
Mengelak berjumpa orang, pergi pejabat dan pergi majlis.


6. BAHASA TUBUH TANDA-TANDA STRESS
Bahu meninggi dari biasa.
Kaedah bernafas bertukar dari normal menjadi lebih pendek.
 Tangan mudah menggigil.
Pergerakan lebih laju dan lebih spontan dari biasa. Pergerakan bergegas tanpa tujuan jelas.
Mengerut kening.
Sentuhan leher atau dahi yang lebih kerap dari biasa.
Meniup angin dari mulut ke hidung, dengan bibir bawah terkeluar.
Sekali sekala menarik nafas dengan dalam.
Menggenggam tangan sambil bercakap.
Lengan menyilang perut.
Tangan tidak boleh berdiam.
Buat kerja dengan gerakan bising.
Kelipan mata yang lebih laju.
Kurang senyum.

BERHENTI!! - 30 Tip untuk Bahagia

30 Cara untuk hidup gembira dan bahagia


1. Berhenti menghabiskan masa dengan orang-orang yang salah.

2. Berhenti lari dari masalah anda.

3. Berhenti menipu diri sendiri.

4. Berhenti meletakkan keperluan diri anda di belakang.

5. Berhenti cuba untuk menjadi seseorang yang anda tidak boleh jadi. 

6. Berhenti bergantung pada masa lalu.

7. Berhenti menjadi takut untuk membuat kesilapan
8. Berhenti menilai diri dengan kesilapan lalu.

9. Berhenti cuba untuk membeli kebahagiaan.

10. Berhenti melihat orang lain untuk kebahagiaan. 

11. Berhenti jadikan diri anda terbiar. 


12. Berhenti pemikiran anda yang selalu tidak bersedia. 

13. Berhenti terlibat dalam hubungan untuk sebab-sebab yang salah. 

14. Berhenti menolak hubungan baru hanya kerana yang lama berjalan dengan baik. 
15. Berhenti cuba untuk bersaing dengan orang lain.

16. Berhenti cemburu dengan orang lain. 
17. Berhenti mengadu tentang diri sendiri.


18. Berhenti  berdendam. 
19. Berhenti membiarkan orang lain membawa anda ke tahap mereka.

20. Berhenti membuang masa menerangkan diri anda kepada orang lain. 
21. Berhenti melakukan sesuatu yang sama berulang-ulang kali tanpa rehat. .

22. Berhenti melupakan kenangan detik-detik kecil.


23. Berhenti cuba untuk membuat perkara yang sempurna.
24. Berhenti mengikuti jalan yang kurang rintangan.
25. Berhenti bertindak seperti segala-galanya adalah baik tapi ianya tidak. 

26. Berhenti menyalahkan orang lain dalam masalah anda. 

27. Berhenti cuba untuk menjadi segala-galanya kepada semua orang. 

28. Berhenti bimbang banyak sangat.

29. Berhenti memberi tumpuan kepada apa yang anda tidak mahu berlaku.

30. Berhenti yang tidak bersyukur.

Kelainan Payudara yang Tidak Merbahaya

Jom kita baca info ni...saya pernah merasanya n mungkin anda pun pernah terkena. time tu la sibuk menggoogle tentang BREAST CANCER. But then, bila terjumpa info ni rasa lega la jugak. Info ni saya kutip dari http://www.radiologymalaysia.org/breasthealth/bm/PenyakitPayudara/kelainan.htm n saya copy di sini. boleh??

Anda mungkin pernah ataupun mempunyai simptom-simptom tersebut…
  • Adakah anda merasa ketulan, benjolan ataupun kawasan yang “keras” di payudara anda?
  • Adakah payudara anda berasa sakit ataupun terasa sakit bila disentuh (sensitif)?
  • Adakah kesakitan payudara (mastalgia) menjadi lebih kuat apabila anda kedatangan haid?
  • Adakah kesakitan itu berterusan dan tidak mengikuti kitaran haid?
  • Adakah anda perlu memakan ubat untuk menghilangkan rasa sakit payudara?
  • Adakah kelainan payudara anda menjejaskan perhubungan anda dengan suami anda?


Jika jawapan anda 'ya' bagi mana-mana soalan di atas, jgn risau. sebab anda mungkin tidak menghidap penyakit yang merbahaya atau keadaan ini lebih dikenali sebagai kelainan payudara yang tidak merbahaya..

Saturday, 16 March 2013

KANSER PANGKAL RAHIM (SERVIKS)

Saya nak share tentang kanser pangkal rahim. credit to http://tulusdarihati.com/tag/tanda-tanda-kanser-servik/ cos share the info. klik Read more untuk ketahui tentang KANSER PANGKAL RAHIM..

Kanser pangkal rahim atau serviks adalah sejenis penyakit di mana terdapatnya sel-sel kanser di dalam pangkal rahim seseorang wanita.
Serviks dirujuk kepada apa sahaja struktur yang berbentuk seperti leher. Serviks uteri membawa maksud leher uterus. Ia merupakan sebahagian dari rahim yang membuka ke arah faraj. Pangkal rahim dialas oleh dua jenis sel.
Jenis pertama melapisi bahagian luar pangkal rahim dan jenis yang kedua melapisi bahagian dalam serviks. Di antara kedua-dua jenis sel ini terdapat satu persimpangan yang dikenali sebagai zon transformasi atau zon pertukaran. Di kawasan inilah sampel untuk ujian PAP smear diambil kerana di sinilah biasanya berlaku perubahan yang dikenali sebagai displasia atau perubahan pra kanser dan terjadinya kanser.
Kanser serviks boleh dikategorikan kepada empat peringkat, yang pada asasnya digunakan untuk menentukan jenis rawatan dan prognosis, adalah seperti berikut :

PERINGKAT 0
“Karsinoma in-situ” atau kanser peringkat awal yang ditemui di lapisan pertama pengalas sel serviks. Ia tidak lagi menembusi tisu-tisu serviks yang lain

PERINGKAT I
Sel-sel malignan yang tertumpu hanya kepada pangkal rahim dan belum lagi merebak

PERINGKAT II
Sel-sel kanser telah merebak dan melampaui pangkal rahim, melibatkan 1/3 dari bahagian atas faraj.

PERINGKAT III
Sel-sel kanser telah merebak ke bahagain pelvis dan 1/3 dari bahagian bawah faraj.

PERINGKAT IV
Telah merebak ke dubur, pundi kencing dan juga bahagian-bahagian lain dalam badan
Kanser pangkal rahim merupakan kanser yang kedua yang paling biasa menyerang wanita di dunia, di mana 80% daripada kes-kes ini berlaku di negara-negara sedang membangun

FAKTOR RISIKO YANG BERKAITAN DENGAN PERTUMBUHAN SEL KANSER ADALAH SEPERTI BERIKUT:
  • Memiliki banyak pasangan seks
  • Memulakan perhubungan seksual pada usia terlalu muda.
  • Tidak menggunakan kondom semasa melakukan hubungan seks
  • Anda atau pasangan anda mendapat jangkitan ketuat alat kelamin (Genital Wart)
  • angkitan kuman melalui hubungan seksual seperti ‘HPV’ (Human Papilloma Virus/wart virus)
  • Pernah dijangkiti virus papiloma manusia, terutamanya daripada jenis 16818
  • Merokok
  • Kurang jagaan kebersihan anggota sulit
  • Latar belakang sosioekonomi yang rendah
  • Alkohol
  • Mempunyai anak yang ramai, melebihi dari 5.
  • Menggunakan pil perancang kehamilan pada jangka masa yang lama.
  • HIV positif
  •  Kurang daya tahan melawan penyakit, disebabkan oleh jangkitan atau penyakit tertentu.
TANDA-TANDA ATAU SIMPTOM-SIMPTOM KANSER SERVIK:
Pada awal pembentukan sel-sel kanser tersebut, ia jarang menunjukkan tanda-tanda. Tetapi apabila ia semakin berkembang, simptom-simptomnya termasuklah:
  • Lendir yang terkeluar daripada vagina. Lain daripada biasa.
  • Pendarahan rahim antara ‘period’
  • Pendarahan selepas menopaus.
  • Pendarahan ketika melakukan hubungan kelamin.
  • Perut yang mengalami peningkatan saiz atau seperti mengembung
  • sakit yang tidak dapat dijelaskan pada bahagian perut dan pelvik
  • Perut terasa penuh atau kesukaran makan
  • Peningkatan rasa hendak kencing
  • Sakit ketika pembuangan air kecil, selalunya ia terjadi apabila kanser sudah mula merebak ke pundi kencing.
  • Peningkatan berat badan atau kehilangan berat badan yang tidak dapat dijelaskan
  • Pendarahan pada vagina yang tidak dapat dijelaskan
  • Sakit pada tulang pelvik, sakit yang tidak ada kaitan dengan kitaran haid. Ramai wanita yang mengalaminya sama ada sedikit atau sakit yang tajam yang boleh berlanjutan beberapa jam.
  • Rasa sakit atau mengalami loya-loya atau rasa tidak hadam
  • Rasa letih yang melampau atau kelesuan
  • Perdarahan yang luarbiasa dari vagina (bukan haid)
  • Perdarahan yang banyak
  • Perdarahan yang berpanjangan
  • Terdapat darah beku yang dikesan.
  • Perdarahan dari vagina selepas hubungan seksual
  • Sakit semasa hubungan seksual
  • Keluar cairan yang banyak dan tidak normal. Pertambahan pengeluaran discaj yang berbau, cair, banyak, tebal atau yang mengandungi mucus atau berdarah. Ianya berbeza bagi setiap perempuan. Sebarang ketidaknormalan discaj perlu dirujuk kepada doktor.

GOLONGAN BERISIKO
-Wanita yang pernah dijangkiti oleh sesetengah jenis HPV dan badan tidak mampu untuk membersihkan virus tersebut.
-Berusia antara 35-55 tahun. Lebih separuh wanita yang didiagnosis menghidapi penyakit ini.
-Kebanyakan mereka terdedah kepada penyebab kanser HPV semasa masih remaja dan pada usia 20-an.
-Lebih ramai wanita yang dijangkiti tidak pernah membuat ujian Pap.

BOLEHKAH KANSER PANGKAL RAHIM DIKESAN?
Ya, boleh. Kanser servik mengambil masa yang lama untuk terjadi – lebih kurang 10 – 15 tahun. Ia memakan masa berbulan atau bertahun untuk seseorang itu diserang kanser. Serangan kanser biasanya berlaku dikalangan wanita yang berumur diantara 40 – 60 tahun.
Sebelum sel kanser servik dikesan, tisu-tisu di servik mula berubah dimana sel-sel luarbiasa mula dikesan (dikenali sebagai ‘dysplasia’). Sel-sel luarbiasa ini boleh dikesan melalui ujian PAP SMEAR.

APAKAH UJIAN YANG MENGESAHKANNYA?
Sekiranya keputusan ujian pap smear anda positif, doktor akan meneruskan dengan kaedah colposcopy.
Sekiranya keputusan ini menunjukkan adanya “invasif” kanser, ujian seterusnya akan dijalankan :
* Full blood count
* Liver function test
* Renal profile
Nota : Buat masa ini tiada ujian darah ‘Tumor Markers’ untuk mengesan kanser servik.

APAKAH ITU UJIAN PAP SMEAR?
* merupakan suatu ujian untuk memeriksa kesihatan servik.
* Ia boleh menyelamatkan nyawa anda
* Ia adalah satu saringan untuk mengesan keadaan pra-kanser (sebelum terjadi) iaitu terdapat sel serviks luar biasa yang boleh mengakibatkan kanser.
* Ia adalah sempena orang yang pertama menjumpai cara ini pada tahun 1940 iaitu DR. GEORGE PAPANICOLAOU.
* Ia adalah satu prosidur yang mudah dimana sedikit sel diambil dari servik dan dihantar ke makmal untuk kajian.
* Tidak perlu ubat atau bius.
* Mengambil masa beberapa minit sahaja.

APAKAH RAWATAN YANG DISEDIAKAN?
Doktor akan memberi kaunseling kepada anda mengenai rawatan pilihan yang bersesuaian.
Biasanya, terdapat 3 jenis rawatan :
* Pembedahan
* Radioterapi
* Kemoterapi
Keputusan rawatan bergantung kepada jenis sel kanser yang dikesan.

BAGAIMANA UNTUK MENCEGAH KANSER PANGKAL RAHIM?
- Mencegah lebih baik dari merawat.Berhenti merokok.– Amalkan pemakanan yang sihat.
– Amalkan cara hidup yang sihat.
– Setia pada pasangan anda.
– Lakukan pap smear setiap 3 tahun.
– Jumpa anggota kesihatan dan lakukan ujian pap smear, jika masih belum dilakukan lagi.
– Segera berjumpa doktor sekiranya anda mengalami sebarang pendarahan faraj yang tidak normal.

BAGAIMANA HPV DIRAWAT?
Sehingga kini tiada bukti rawatan untuk HPV. Majoriti individu yang dijangkiti HPV, pertahanan badan mampu membersihkan virus tersebut.
Bagaimana pun, jika badan tidak mampu melawan virus ini, maka kesan yang lebih teruk akan terjadi, iaitu kanser.
Ingatlah, terutamanya kaum wanita kerana ramai yang tidak menyedari terdapat virus ini di dalam badan kerana ia tidak menunjukkan tanda pada peringkat awal. Bagi mereka yang sudah berkahwin atau mempunyai anak, ujian awal dapat menyelamatkan diri sendiri.
Kanser ovari boleh diwarisi secara keturunan. Selalunya wanita yang mempunyai sejarah ahli keluarga menghidap kanser payudara atau kanser ovari mempunyai risiko tinggi untuk menghidapnya. Wanita yang mengambil ubat kesuburan juga dikatakan berisiko tinggi daripada mereka yang tidak mengambilnya.
Faktor lain yang menyumbang kepada mendapat penyakit ini termasuklah obesiti, usia dan diet pemakanan yang buruk. Kanser ovari selalunya berlaku pada wanita yang menopous tetapi wanita lain juga berisiko.

KLIK DISINI: JENIS KANSER DAN TANDA-TANDA

SALAM...semalam saya sempat melihat siaran ulangan Primadona. Tajuknya Pembunuh no. 1 di dunia...bukan pembunuh bersiri tau..tp penyakit KANSER. sambil tgk saya pun terfikir jugak adakah saya salah seorang daripada penghidap atau bakal menghidap penyakit kanser yg memang digeruni oleh semua wanita ni. Apatah lagi 2 orang makcik belah ibu dan ayah saya sedang bertarung dengan penyakit kanser payudara dan seorang sepupu saya telah meninggal dunia akibat penyakit ini. Jadi hari ini saya curi-curi masa untuk menggoogle tentang jenis-jenis penyakit kanser dan tanda-tandanya. Risau jugak kan...dalam dia kita ada potensi untuk menghidap penyakit ini. Jadi ..mencegah lebih baik dari menubati. Jom baca:-

(1) Kanser pangkal rahim - sebarang lelehan atau pendarahan yg luarbiasa, sakit selepas bersenggama dan turun berat badan.

(2) Kanser payudara - bengkak atau gumpalan di buah dada, keluar cairan berdarah dari puting, pembesaran kelenjar di ketiak, kedutan pada kulit di
buah dada.

(3) Kanser usus besar - perubahan tabiat membuang air, hilang berat badan, sakit dalam perut dan usus, berlaku pendarahan semasa membuang air.

(4) Kanser paru-paru - batuk kuat berterusan, batuk berdarah, nafas termengah-mengah, sakit dada dan hilang berat badan.

(5) Kanser perut - hilang berat badan, muntah berdarah, sistem pencernaan yg tidak teratur, cepat kenyang walaupun makan sedikit.

(6) Kanser limpa - sakit di bahagian abdomen, hilang selera makan, turun berat badan, kulit dan mata menjadi kuning dan bahagian abdomen membengkak.

(7) Kanser ovari - haid tidak teratur, tumbuhan keras di bahagian abdomen, sakit semasa bersenggama, ketumbuhan bulu rambut yg melampau, suara menjadi lebih mendalam.

(8) Kanser otak - sakit kepala, muntah-muntah, gangguan penglihatan, lemah atau lumpuh, pening/pitam, pelupa, perubahan personaliti.

(9) Kanser prostat - sukar dan sakit semasa kencing yang berpanjangan.

(10) Kanser darah (leukimia) -letih, pucat, mudah lebam dan mudah mendapat jangkitan (infection).

(11) Kanser tekak - suara garau/serak, ada ketumbuhan di tekak, sukar menelan dan kelenjar membengkak di leher.

Apa yg saya dapati, hampir keseluruhannya tanda awal ialah hilang selera makan dan turun berat badan. jd jika anda bukanlah sedang dalam proses menurunkan berat badan iaitu mengamalkan diet tetapi berat badan turun secara mendadak lebih baik pergi check. Peringatan untuk saya juga....:)

Sesiapa yang teringin nak tengok episod Primadona tersebut oleh klik kt link di bawah ye. Banyak kita boleh sedut. Primadona Episod 19:

Thursday, 14 March 2013

MEAL SHAKES


MEAL SHAKES
Menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrinya mudah diserap untuk kegunaan seharian. Dihasilkan untuk semua golongan bayi sehingga dewasa.
Manfaat Utama:
1.   Nutrisi lengkap – menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekuranga pengambilan zat menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh.
2.   Membekal nutrisi kepada sel tubuh – kaya dengan protin, membantu pembinaan sel kulit, rambut, orang, darah dll
3.   Membantu tumbesaran – mengandungi asid folik, kaya dengan kalsium, magnesium yang digunakan untuk membina tulang, sel-sel proses membesar
4.   Anti-oksida – melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan
5.   Menegmbalikan seri wajah – mengandungi vitamin B yg lengkap dan zat besi yg cukup untuk membina sel darah merah & memberikan kompleksi wajah/kulit yang cantik
6.   Detoksifikasi
7.   Kelazatan rasanya

CADANGAN PENGAMBILAN
Campurkan 2 sudu besar Meal Shakes bersapa Energizing Soy Protein & Performance (Perut kosong) atau minum begitu sahaja tanpa campuran
Meal shakes membantu anda untuk menghadapi masalah2 berikut:
  • anemia
  • Tekanan darah rendah
  • Kurang berat badan
  • mendapatkan kulit yg cantik
  • Perkembangan IQ Kanak-kanak
  • Selsema (kanak-kana) dan pelbagai masalah lain.

    TESTIMONI
    Saya gemar memberikan testimoni berdasarkan orang2 ynag rapat dengan saya kerana saya mudah untuk saya perhatikan keberkesanan setiap produk shaklee yang mereka ambil. Anak buah saya Auni, 3 tahun seorang anak yang aktif. tp auni mudah diserang batuk dan demam menyebabkan dia makin kurus. lepas consume shaklee. nampaknya ada perubahan. Auni semakin kuat makan n berat badannya dah bertambah. Batuk dan demam pun dh lama tak hinggap. Alhamdulillah....jika anda mahukan anak anda seperti auni..dapatkan mealshakes sekarang.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut:)
Sazrina
0192866981
FB: Sazrina Elias


·

Monday, 11 March 2013

TURUNKAN BERAT BADAN DENGAN LECITHIN & 11 MANFAAT LAIN

TENTANG LECITHIN

Diekstrak dari kacang soya organik bukan GMO, setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol.

MANFAAT UTAMA
  1. Menyerap vitamin larut lemak - membantu tubuh menyerap vitamin A, D, E, dan Kyang larut lemak
  2. Melindungi Hati - menghalang enapan lemak dalam hati, sirosis hati, dan hati berlemak
  3. Pemecahan lemak & kolestrol - bertindak sebagai pembersih salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisme lemak, kolesterol dan trigliserid di dalam tubuh
  4. perlangsingan -obesiti. pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak
  5. mencantikkan otot dan kulit - membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit, mengaktifkan metabolisma sel
  6. memperbaiki alergi
  7. menghalang kejadian batu karang - 90% daripada batu karang terjadi daripada kolestrol, lecithin mengemulsi kolestrol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang
  8. mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress - mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang alzheimer dan meringankan stress. wanita hamil perlu mengambil lecithin yang mencukupi bagi pembesaran sihat janin.
  9. menghalang tekanan darah tinggi
  10. memperbaiki prostat lelaki
  11. meringankan sembelit - pelembut najis yang berkesan, melembabkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus
PENYAKIT YANG BOLEH DIATASI DENGAN LECITHIN
  1. Masalah pundi hempedu
  2. sembelit
  3. hepatitis
  4. Fatty liver
  5. Penyakit jantung/hypertensi/strok
  6. kolesterol tinggi
  7. Masalah ginjal dan pundi kencing
  8. Batu karang
  9. Retensi air
  10. Berat badan berlebihan
  11. Eczema
  12. Kelemumur
  13. Rambut gugur
  14. Didalam Pantang & menyusukan bayi
  15. IQ kanak-kanak & program kesihatan
  16. Fibroid
  17. Cysts

SET UNTUK PERLANGSINGAN BADAN

salam....entry kali ni saya nak kongsi kan tentang ALFAFA, LECITHIN dan HERBA-LAX khusus untuk mereka yang ingin menurunkan berat badan. Jom baca seterusnya ye.

HERBA-LAX
Mengandungi 9 herba semulajadi - alfafa leaves, senna leaves, anise seeds, blue malva flower, buckhorn bark, licorice root, rhubarb root, fennel seed dan culvers root.

MANFAAT:
  • Pembersihan najis tersekat
  • meransang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan kepada najis yang tersekat dan tersimpan lama dalam tubuh
  • membantu masalah sembelit
  • mengempiskan perut
ALFAFA
Kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji alfafa = segelas susu.

MANFAAT
  • Mencuci hati, darah dan usus
  • melawan alahan
  • baik untuk perubahan patologi dalam perut
  • menyingkirkan lemak dan kolesterol
  • melawan tumor
  • melegakan keletihan
LECITHIN
menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu

MANFAAT UTAMA
  • Menyerap vitamin larut lemak
  • melindungi hati
  • pemecahan lemak dan kolestrol
  • perlangsingan- menghalang obesiti
  • mencantikkan otot dan kulit
  • memperbaiki alergi
  • menghalang tekanan darah tinggi
Selain itu, anda juga digalakkan untuk mencuba Cinch Shake, ESP dan Cinch Tea...

PERKONGSIAN TESTIMONI:
Saya consume Alfafa, Herba-lax n lecithin. dan kesannya memang mengujakan. Sebelum kahwin saiz baju kurung saya XS. n selepas berkahwin jadi M. tp sebulan consume ketiga2 ni secara serius nampaknya saya dh boleh pakai baju saiz XS semula raya ni...seronok sangat! baju yang dulu saya simpan sebab dh tak muat boleh pakai semula. dan yang paling best baju nikah 3 tahun lalu sudah boleh disarung semula..hmm...raya ni nak pakai baju nikah boleh???hahaha



TESTIMONI 2
















Ingin maklumat lanjut?Harga & cara pengambilan? HUBUNGI SAYA!!:)

Wednesday, 6 March 2013

LUPA - CARA ATASI

Anda mempunyai penyakit mudah lupa? kdg2 saya mengalami benda yg sama. terasa diri mcm dah nyanyuk sebab selalu sgt lupa mana saya letakkan barang. Kalau sikit2 biasalah kan.sebab Rasulullah S.A.W bersabda yg bernaksud: “Sesungguhnya aku adalah manusia seperti kamu, aku lupa sepertimana kamu lupa. Apabila aku lupa maka peringatila aku”. Manusia sendiri dalam bahasa arab dipanggil ‘insan’ dan pengertiannya didalam bahasa arab adalah ‘lupa’ sebab itulah Ibnu Abbas mengatakan “sesungguhnya manusia dipanggil insan kerana sifat lupanya sebab itu dikatakan bahawa sifat lupa adalah fitrah manusia.

Penyakit lupa kalau tidak di atasi dibimbangi akan menggangu urusan harian kita..bygkan due date kerja yg sepatutnya kita siapkan tetapi dek kerana lupa kita x dapat siapkan.ha ...x ke haru?? jom kita cek apa yg boleh kita buat untuk atasi masalah lupa sama ada anda di masih muda remaja ataupun dah berusia.

1. Ambil sarapan pagi 
Bila kita skip sarapan, paras gula dlama darah akan menjadi rendah. Ini akan menjadikan bekalan nutrisi pada otak berkurangan seterusnya menyebabkan otak lemah dan kurang aktif.
2. Jangan makan berlebihan 
Perasan tak kalau kita makan berlebihan kita akan cepat rasa mengantuk?bila makan berlebihan ia akan membebankan pembuluh darah otak dan mengurangkan kuasa mental otak.

3. Jangan Merokok
Awas!! merokok boleh menyebabkan alzheimer sebab asap rokok menyebabkan sel-sel otak terjejas.

4. Elakkan Penggunaan gula yang berlebihan
Kurangkan pengambilan gula sebab gula yang berlebihan mengganggu penyerapan protein dan nutrisi. seterusnya mengganggu perkembangan otak yang sihat.
6. Elakkan tidur  berlebihan

7. Elakkan Menutup muka ketika tidur
ini menyebabkan kita menyedut karbin dioksida yg berlebihan.so x bagus untuk otak.

8. Jangan biarkan otak bekerja semasa kita berada di dalam keadaan kurang sihat.
bila kita x sihat otak juga memerlukan rehat yg cukup.sayangi otak anda..berikan masa otak untuk berehat:))
9. Elakkan Kurang berimaginasi
Kanak-kanak memg suka berimaginasi. itu menunjukkan otak mereka sedang berkembang. jom berimaginasi mcm kanak-knk. tp jgn imaginasi yg bukan-bukan sudah la.
10. Elakkan Jarang berfikir
Berfikir, berfikir dan berfikir supaya otak kita lebih cerdas. main game yg memerlukan otak kita supaya berfikir spt sudoku, crossword puzzle, chess dll.


CARA MENGUATKAN INGATAN
  1. Menuntut ilmu secara konsisten. Hadir ke majlis ilmu seperti kuliah, berusrah dan membaca buku-buku ilmiah yang berkualiti.
  2. Membiasakan agar menghafaz ayat-ayat Al-Quran, hadis-hadis, kata-kata ulama, fakta-fakta tentang kehidupan dan sya'ir-sya'ir.
  3. Bergaul dengan orang-orang cerdik pandai.
  4. Mengelakkan memakan makanan yang masam, kepala ikan dan makanan yang dimasuki semut.
  5. Menjauhi melihat aurat sendiri secara kerap dan lebih-lebih lagi aurat orang lain.
  6. Kerap bersugi. Mulla Ali Al-Qari menerangkan terdapat banyak faedah kayu sugi dan di antaranya dapat mencerahkan mata.
  7. Membanyakkan berdoa agar dikurniakan ingatan yang kuat.
  8. Melatih diri agar sentiasa fokus dalam apa jua yang dilakukan.
  9. Mengambil supplement seperti madu, ginko biloba, kismis dan sebagainya yang menyumbang kepada peningkatan ingatan.di sini saya syorkan SHAKLEE - OMEGA GUARD yang mengandungi 7 jenis asid lemak omega 3 termasuk EPA, DHA, ALA dan lain2 lagi. DHA ialah nutrien utama untuk otak membantu untuk meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran dan mencegah penyakit alzheimer.
  10. Berdamping dengan pakar-pakar perubatan.

Tuesday, 5 March 2013

BATU KARANG & SHAKLEE

JOM SHAKLEE

Entry sebelum ni saya dah upload pasal penyakit batu karang. banyak pendapat kata batu karang boleh diubat secara tradisonal. tempat popular yg saya tahu ialah di Gangsa, Melaka.kalau tanya org kg kt situ mungkin ramai yg tahu. dan kemujarabannya sampai keluar batu karang tersebut dr badan pesakit. macammana? n bagaimana saya pun tak tahu mcm mana nak explain.tp kalau ada sesiapa nak mencuba cara tradisional ni boleh la try google tempat tu ye..
sekarang ni bukan saya nak cerita pasal ubat tradisional untuk penyakit batu karang tp saya nak cerita pasal produk shaklee yg sesuai bagi mereka yg menghidap penyakit batu karang. Ok..jom kita baca kejap ye. Ini cadangan ye..nak maklumat lanjut boleh contact sy...

 
PRODUKCATATAN
VivikMengimpak 4 mekanisma penuaan selular
B ComplexDiambil dengan Mg menurunkan oksalat (garam mineral)
Alfafa ComplexMengurangkan infeksi dan inflamasi
OstematrikMagnesium menurunkan oksalat
CarotomaxMenyembuh saluran urinari yang luka oleh batu karang
Vita C 500 mg SRMengasidkan urin. Batu karang tidak terbentuk dalam urin asid
LecithinMembakar lemak berlebihan


Tentang Oksalat (Garam mineral)
Oksalat adalah sejenis asam organik yang ditemukan dalam setiap tanaman, haiwan dan manusia. Tubuh manusia juga memiliki kecenderungan untuk mengubah beberapa zat kimia lainnya seperti vitamin C menjadi oksalat.

Apa kesan oksalat bagi kesihatan?
Batu Ginjal : Asam oksalat bersama dengan mineral kalsium dalam tubuh manusia membentuk senyawa yang tak larut dan tak dapat diserap tubuh. Senyawa ini berupa kristal seperti halnya jarum-jarum tajam yang menanamkan diri dalam jaringan dan dapat menyebabkan sakit luar biasa. Kalsium dan batu oksalat sebagai penyebab sekitar 80 persen penyakit batu ginjal pada orang dewasa.
Antara 10 sampai 15 persen oksalat ditemukan dalam urin seseorang yang memiliki batu kalsium oksalat. Batu oksalat dapat terbentuk dari makanan, sedangkan sisanya diperkirakan dibentuk oleh tubuh sendiri.

Adakah pengaruh cara memasak ?
Memasak rupanya tidak terlalu berpengaruh besar dalam mengurangi kandungan oksalat dalam makanan. Memasak sampai air mendidih hanya mengurangi 10-15 persen saja. Oleh karena itu, tidak perlu memasak sayuran terlalu lama hanya sekedar mengurangi kadar oksalat. Karena, cara masak seperti itu menyebabkan kehilangan vitamin dan nutrisi yang terkandung pada sayur.

Berikut ini adalah jenis makanan yang mengandung oksalat :
* Sayuran : sayuran berdaun hijau seperti bayam, saleri dan sayuran lain seperti bawang perai, okra, kacang buncis dan labu siam yang tinggi oksalat.
* Kacang: Kacang seperti kacang tanah, kacang mete dan almon.
* Berries : Blueberry, blackberries, strawberry dan raspberry.
* Buah-buahan : Kiwi, anggur dan buah ara salah satu jenis yang kadar oksalatnya tinggi.
* Kacang-kacangan: Kedelai dan produk-produknya mengandung kadar tinggi oksalat.
* Makanan lain : Dedak gandum dan gandum, koko, coklat dan teh hitam dinilai kaya kandungan oksalat

dipetik dari http://health.kompas.com/read/2011/06/24/14430024/Efek.Oksalat.bagi.Kesehatan.
Boleh hubungi saya untuk dapatkan maklumat lanjut ye...JOM DAPATKAN SHAKLEE!!!

Monday, 4 March 2013

KELEBIHAN AIR MASAK @ AIR KOSONG

KEBAIKAN MINUM AIR PUTIH -MINERAL-
Berapa gelas and minum air dalam sehari? nak minum air masak bukannya susah sebenarnya. rasa air masak tu pun bukanlah pahit mcm rasa air akar kayu..tp kdg2 rasa mcm malas je nak  cari air masak.. bawa bekal air ke tempat kerja pun kadang2 nak habiskan satu liter pun payah...mungkin kebiasaan kot.kebiasaan yg x membiasakan mengambil air masak...betul tak?hhehheeh..so after sy google bermacam blog akhirnya saya dapat senaraikan kelebihan air masak yg perlu  anda ketahui n buat perubahan untuk mengambil air masak sekurang-kurangnya 8 gelas sehari yang mungkin.

1. Menguruskan badan
Owh...ini saya suka.semua tahu kan kalau ambil supplement mesti kena byk minum air masak..so sekarang ni selepas ambil ESP shaklee saya akan pastikan saya minum air masak sebanyak yg mungkin. hasilnya saya disebabkan perut dah penuh dengan air rasa nak makan jadi kurang. Kalau nak tahu Air putih tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita

2. Meningkatkan kesuburan
Air putih dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa.

3. Melancarkan sistem pencernaan
Minum air putih dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien. Mengambil air masak selepas makan membantu melancarkan lagi sistem penghadaman, sekaligus meningkatkan proses pembebasan tenaga.

4. Melambatkan proses pertumbuhan zat yang menyebabkan kanser
Air putih bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal. Pengambilan jumlah air yang mencukupi juga telah menunjukkan mampu untuk mengurangkan risiko kanser usus sebanyak 45% dan risiko kanser pundi kencing sebanyak 50%. Ia juga berpotensi untuk mengurangkan risiko kanser payudara.

5. Perawatan kecantikan
Kekurangan pengambilan air putih menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkerut. Air amat penting dalam membantu sel-sel badan menjadi segah. Ini tidak terkecuali sel kulit manusia yang semestinya memerlukan lemak dan air yang mencukupi untuk kelihatan lembab dan tidak kering.

6. Tubuh lebih segar dan sihat
Khasiat air putih bukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.

7. Menyihatkan jantung
Air putih juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air putih.

8. Ubat kepada penyakit strok
Air putih tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.

AIR kosong PENAWAR pelbagai jenis PENYAKIT
contohnya ialah sakit kepala, sakit-sakit badan, system jantung, arthristis, degupan jantung yang pantas, epilepsy, lemak berlebihan, bronchitis, tibi, meningitis, buah pinggang, dan jangkitan pada air kencing.

CARA PENGAMBILAN AIR KOSONG
1.   Minum empat gelas air (160ml) sebaik jaga dari tidur setiap pagi dan sebelum menggosok gigi.
2.   Berus gigi dan bersihkan mulut tetapi jangan makan dan minum apa-apa selama untuk 45 minit.
3.   Selepas 45 minit anda boleh makan dan minum seperti biasa.
4.   Selepas 15 minit mengambil sarapan , makan tengahari dan makan malam jangan makan atau minum untuk tempoh dua jam.
5.   Bagi pesakit yang lanjut usia dan yang tidak larat minum empat gelas air sekali gus di peringkat permulaan kaedah rawatan ini dengan meminum air secara berperingkat sehingga mampu mencapai empat gelas sehari.
6.   Kaedah rawatan dipercayai mampu merawat pelbagai penyakit dalam tempoh tertentu.
•   Tekanan darah tinggi 30 hari.
•   Gastrik 10 hari
•   Diabetis 30 hari
•   Sembelit 10 hari
•   Kanser 18 hari
•   Tibi 90 hari
7.   Pesakit arthritis hanya perlu mengikut rawatan tersebut untuk tiga hari. Rawatan
Ini tidak mempunyai sebarang kesan sampingan kecuali di peringkat awal pesakit mungkin kerap buang air kecil.