Monday 27 May 2013

Zink Complex dan JERAWAT??

Salam ...
Semalam saya dah buat experimen pada my husb..haha...jerawat tiba2 menyerang muka si dia & besar pulak tu.ohh...mungkin jerawat batu.actly dia memg punya masalah jerawat di zaman remaja. so sekarang tinggal kesan saja lah.tp jerawat yang besar ni buatkan saya pun rasa cm nk tolong padamkan dari muka dia.(haha...kalau boleh la)..Jerawat batu tu pecah bila dia basuh muka. so keluar air yg saya rasa nanah kot.urrmmmmm...mbe sebabkan dia bekerja di tengah panas, berpeluh menyebabkan kulit jd lebih sensitif. Alkisahnya bila jerawat tu pecah si dia asyik pegang tisu.dan jerawat tu bertukar menjadi luka. Kesian saya tengokkan. Bila ada something kt muka yg tak berapa nak menyeronokkan ni nk kemana2 pun tak syok kan..walaupun lelaki yg kita rasa tak kisahkan pasal kecantikan. Jadinya hari tu suami saya pergi kenduri kawin dengan rasa tak best n tak selesa.

Balik rumah saya suruh dia basuh muka bersih2.time basuh tu buatla apa yg patut kt tempat jerawat tu. ini yg biasa saya buat. Kalau nak picit jerawat pastikan buat di bilik air@sink. Tangan kita akan sentiasa bersih. Kalau jerawat baru nak mula, saya akan picit sampai keluar ketul putih tu. Memg ada yang kata tunggu sampai dia 'masak' nanti pecah sendiri. Ohh..saya tak sanggup mcm tu..nanti jd 'spotlight' pulak. jgn asyik sentuh muka time berjerawat ni ....nanti lg teruk.

Saya ada terbaca Zink Complex boleh sembuhkan luka. Hmm...itu yg saya terfikir pd waktu tu. Apa lagi...saya minta suami letak serbuk zink complex yg kt dalam botol tu..ada tips suruh kita pecahkan zink complex tu. tp x payahla kan amik mana yg ada je.. so letak kat tempat jerawat. Saya tak tahu boleh atau tidak idea ni..tp itu yg saya rasakan boleh di buat.experiment kan...kalau x berjaya pun x jadi ape pun. yg penting jerawat tu kering.

Esoknya ada perubahan pada jerawat suami...betu!!!l zink tu buatkan jerawat tu jadi kering. dan sekarang luka akibat jerawat tu beransur pulih.tp...balik kerja tadi suami saya mengeluh. Luka kat jari akibat terkena pisau 2 hari lepas masih belum sembuh. dunt worry....zink complex kan ada..hahaha


Ianya adalah antara galian yang sangat penting dalam membantu proses pemulihan luka. Zinc membantu mempercepatkan proses baik luka dalam badan kita.
 

No comments:

Post a Comment